Radka Tesárková

Absolvovala jsem Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy (český jazyk, literatura, historie a divadelní věda) a Vyšší odbornou školu hereckou. Možná jsem tak trochu přestudovaná, ale všechny obory se propojují a doplňují v tom, co celý život dělám. Divadlo a pedagogickou práci v tom nejširším slova smyslu. Odmalička jsem ráda četla a recitovala. Maminka češtinářka zasela, co já teď sklízím. Ty-já-tr, původně dětský divadelní soubor, jsem zvládla založit ještě předtím, než jsem oslavila 18. narozeniny. Vzhledem k tomu, že jsem se narodila v minulém století, je jasné, že moje zkušenosti v oblasti pedagogiky, divadla, vzdělávání, moderování a dalších podobných aktivit jsou značné. Jako pedagog jsem v dramaťáku učila stovky dětí nebát se veřejně vystoupit, formulovat svůj názor a v neposlední řadě i mít rád mluvené slovo a divadlo. Aktivně se věnuju vzdělávacím projektům, které propojují divadlo s rozvojem finanční a čtenářské gramotnosti a také folklórnímu dědictví. Tyto projekty jsou zaměřeny na široké spektrum cílových skupin, včetně dětí a dospělých (např. ve výkonu trestu) a mají za cíl zvyšovat povědomí o důležitosti finančního vzdělání a čtenářské kultury. Baví mne i lektorovat workshopy pro pedagogy. Beru je jako vzájemnou inspiraci, obohacení a především dialog. A všechno tohle mne neskutečně baví a nabíjí energií. 

Monika Jirásková

Monika působí jako pedagožka, lektorka a tvůrkyně metodik, které propojují zážitkové vzdělávání, dramatickou výchovu a školní výuku. Kromě pedagogické činnosti má také bohaté zkušenosti s projektovým managementem a organizací akcí. Založila uměleckou skupinu Larpunk, kde se zaměřuje na volnočasové aktivity pro dospělé, a věří, že dramaťák má své místo nejen ve škole, ale v životě každého z nás.

Je autorkou metodik a scénářů, například vzdělávacího programu „Finanční kořeny pro budoucnost“, který zábavnou formou pomáhá žákům základních škol s finanční gramotností. Jako členka Divadelního spolku Ty-já-tr se také věnuje podpoře čtenářství a rozvoji komunikativních dovedností dětí prostřednictvím dramatické výchovy. Vedle toho organizuje workshopy a vzdělávací projekty pro děti i dospělé, kde využívá své zkušenosti se strukturovaným dramatem, divadlem fórum a interaktivními metodami ve výuce.